Dacia Pitești pentru Renault – Modernizare generală

 

     Din anul 2001 PROMPT-SA a început să livreze poduri rulante cu sarcini de ridicare cuprinse între 63 și 16 tone. Sunt poduri bigrindă, cu 2 podeste cu cărucioare cu 2 mecanisme de ridicare, cu comandă mixtă, prin cutie cu butoane și radio.

        Podurile sunt concepute în conformitate cu cerințele RENAULT, având următoarele particularități:

  •  Poduri bigrindă, cu 2 podeste, cu grinzi de capăt articulate pe 4 roți la podurile de 63t și 32t de la depozitul de tablă, cu role de ghidare amortizate pe grindă de capăt de pe partea alimentării.
  • Cărucioarele echipate cu 2 mecanisme de ridicare, necesare la bascularea materialelor, mecanismele nefiind interblocate între ele.
  • Mecanismele de ridicare sunt prevăzute cu cabluri performante marca CASAR sau PFEIFER, cu rezistența sârmelor cuprinsă între 1960-2100 N/mm2.
  • Coeficientul de siguranță al cablurilor este de minim 8.
  • Mecanismele de ridicare sunt echipate cu frâne serviciu disc, fabricație SIME-STROMAG, amplasate între motor și reductor. Frânele acestea sunt pentru menținerea sarcinii, frânarea principală fiind electrică de la motorul electric prin convertizor.
  • Ultimele tipuri de poduri au fost prevăzute și cu frâne de securitate pe tambur, menite să mărească siguranța în funcționare a podurilor.
  • Frâna de securitate se compune în principiu dintr-un disc de frână solidar cu tamburul și un clește electromagnetic de fabricație SIME-STROMAG.
  • Cârligele sunt forjate din oțeluri de înaltă rezistență 34CrNiMo6.
  • Roțile căruciorului și podului sunt forjate din oțel aliat cu duritate mare pe suprafața de rulare, având rulmenții montați în cutii speciale, numite „boitarduri”, care permit reglajul pe direcția celor 3 axe ale poziție roților, ușurându-se totodată și demontarea roților.
  • Acționarea mecanismelor se face prin motoare electrice cu rotorul în S-C prin intermediul convertizoarelor de frecvență.
  • Comanda podurilor este mixtă: radiocomandă sau prin cutie cu butoane deplasabilă în lungul podului.
  • Linia de alimentare capsulată marca WAMPFLER.
  • Șinele căruciorului și calea de rulare a podului sunt de tipul A conform DIN 536-1 cu rezistență de 880N/mm2 montate pe eclise GANTREX.
  • Tampoanele cărucioarelor și podurilor sunt de tip celular din poliuretă, marca WAMPFLER.
  • Sunt în general poduri scumpe, cu fiabilitate foarte mare, ținând cont de regimurile de lucru foarte intense de la AUTOMOBILE – DACIA, grupa FEM-A6 pentru construcția metalică și grupa FEM-M8 și M7 pentru mecanisme.
  • Durata de viață a podurilor este garantată peste 20 de ani, iar mecanismele pentru 25000-32000 ore de funcționare.

Dintre principalele poduri livrate la AUTOMOBILE – DACIA enumerăm:

Cele 4 poduri modernizate  în 2001 de 50/12,5t – 28m – 2 buc. și 32/8t – 28m – 2 buc.
Modernizarea a constat în:
– Reabilitarea construcției metalice existente
– Mecanisme și instalație electrică
– Complet, noi, moderne realizate conform cerințelor RENAULT.

Restul podurilor livrate sunt poduri noi, ca de exemplu:
– Pod rulant 63/63t – 28m, 63/16t – 28m
– Pod rulant 32/8t – 15.8m, 16/16t – 15.8m.

     Ca o realizare specială menționăm macaraua semiportal de 8 tone , prevăzută cu 2 roți metalice cu deplasare pe șine A55 la inălțime și 4 roți din elastomer la sol, pe care se sprijină picioarele semicaprei, deplasarea roților din elastomer făcându-se pe o fâșie de asfalt.

      Putem menționa și cele 2 poduri de 32t – 31.7m de la depozitul de tablă, la care comanda se face dintr-o cabină autopropulsată, independent de deplasarea căruciorului, soluție neutilizată până în prezent la podurile rulante din România.